We made it!!!!

23 december 2018 - Dharmapuri, India

Woensdag 19 dec - Donderdag 20 dec

Woehoeeee het is ons eindelijk gelukt om dit online te plaatsen.

Woensdagmorgen 19 december was het zo ver. Om 8.30 uur stond de bus klaar op het kerkplein. Er waren veel mensen om ons uit te zwaaien. Na een voorspoedige reis kwamen we aan op Schiphol. Daar hoorden we dat ons vliegtuig een uur vertraagd was. Eerst nog maar even een lekker bakje koffie. Bij de douane werden Dari en Jolinde er uit gepikt voor een drugscontrole. Wij snappen ook niet waarom. We gingen vliegen met Emirates en het vliegtuig was een dubbeldekker.

Om 16.00 steeg het vliegtuig op en om half twee s’nachts waren wij in Dubai. Tijdens de reis was eten bij Dyanne niet lekker gevallen en ze heeft het maar weg gebracht naar de pot. In Dubai was er veel te kijken. Om half vertrok het vliegtuig weer voor het laatste stukje. Om half negen waren we in Bangalore.

Toen begon het hele circus met de douane. We moesten 1 voor 1 bij een balie vertellen wat we kwamen doen. Dyanne haar paspoort werd nog ingenomen en er moest van alles uit gelegd worden. Dit moest iedereen en ons Engels werd even op de proef gesteld. Behalve Simone die hoefde niets te zeggen, ze lachte een keer lief en het was klaar.

Uiteindelijk was iedereen er doorheen en tot onze verrassing waren alle koffers er. Buiten stond pastor Daniel en Joyce de vrouw van Daniel. Ze had eten voor ons. Een soort wentelteefjes en fruit. De wentelteefjes is het standaard ontbijt.

Er stond een 8 persoons busje voor ons klaar!!!!!

Hoe moest dat nu met al die koffers en 15 personen. Maar uiteindelijk lagen er veel koffers op het dak een deel in de bus en de mensen er bij in gedrukt. Zo zie je maar: niets is onmogelijk.

Na twee en half uur rijden was iedereen brak en deden onze spieren zeer van het beknepen zitten. Sommige gingen maar wat slapen anderen genoten van de eerste indrukken van India. Bij onze tussenstop werden we ontvangen door familie van Daniel. Ze wonen boven een kerk, een mooi woonkamer met stoelen. Hier kregen we eten en cola. Het eten bestond uit rijst met wat saus kippenpoten (dat is voor daar heel duur en luxe) en aardappelen. We voelden ons wel bezwaard. Ook nog een banaan die naar grond smaakte. Daarna kregen we nog koffie of thee. Het maakte niet uit wat je besteld het zag er hetzelfde uit. Er zit veel melk en suiker in. Het smaakt ook hetzelfde.  Helaas viel het eten niet goed bij Linda, ze was een beetje ziek. Buiten stond een grotere bus voor ons klaar en 1 erg luxe personen auto. Dit was wel even lekker voor Linda. Om 17.00 uur kwamen we in Dharmapuri.

We gingen even kijken bij de kerk en bij het huis van Daniel kijken en kregen koffie en thee. Hierna gingen we naar ons huis. Het huis viel mee. Een paar vrienden wachten op ons. Een kakkerlak Charlie en een Gekko Harrie. We hebben drie verdiepingen in ons huis. Boven het dakterras. Beneden liggen de jongens en de meiden op de tussen verdieping. Bedden opgemaakt en wat opgefrist. We hebben twee gewonen wc’s en twee hurk toiletten. En paar douches maar niet zo als thuis. S’avonds werd ons eten gebracht. Een soort pannekoek/ wrap met saus. S’avonds het programma voor de volgende dag doorgesproken. God bedankt voor onze veilige reis. En toen naar onze harde bedjes.

Groetjes Brenda

Uitspraken van de dag:

• Rianka: wij doen ons best, God doet de rest
  • Laura Fransen; ik word gebroken wit. ( van de zon )
  • GertJan : het ruikt hier echt naar Dubai

1. Ellemie:
    23 december 2018
    Heel leuk om te zien. Veel plezier daar en doe de groetjes van mij aan de mensen in India. En natuurlijk aan de groep. Groetjes van Ellemie <3
  2. Annelies pekel:
    23 december 2018
    Wat leuk om dit te lezen zeg ! Fijn dat de reis redelijk rustig verlopen is. Heel veel plezier xx